براساس این طرح قیمت بنزین معمولی با یک نرخ 1000 تومان در هر لیتر در کشور عرضه شد با وجودی که از سال ها پیش تک نرخی کردن سوخت به ویژه بنزین در دستور دولت ها بود ولی دولت یازدهم این طرح را اجرایی کرد.
پس از اجرایی شدن این سیاست برخی از مسؤولان صنعت نفت و همچنین مسؤولان وقت ستاد مدیریت سوخت با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین اعلام کردند روند رشد مصرف بنزین متوقف شد.
سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرد: «تک نرخی کردن بنزین رشد مصرف را از 6 درصد سال 93، به حدود 2 درصد در سال 94رساند.»
این مقام مسؤول با اشاره به رشد منفی قاچاق بنزین اظهار کرد بنزین هزار تومانی جاذبهای برای قاچاق ندارد و خوشبختانه از سال گذشته شاهد رشد منفی قاچاق این پدیده در مرزها بودیم.
با تمام این تفاسیر روز گذشته بولتن آماری سالانه اوپک در خصوص مصرف بنزین در سال 2015 میلادی (سال 94) منتشر شد که براساس این آمار نشان داد مصرف بنزین در ایران به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است.
این آمار می گوید در سال گذشته میلادی، مصرف بنزین در ایران 4.1 درصد نسبت به سال ٢٠١٤ افزایش داشته و به ٤٥٥ هزار بشکه در روز رسیده است (میانگین مصرف 73 میلیون لیتر در روز).
بولتن آماری سالانه اوپک همچنین نشان داد ظرفیت پالایش نفت خام ایران در سال 2015 میلادی یک میلیون و 781 هزار بشکه در روز بوده که نسبت به سال 2014 میلادی، تفاوتی نداشته است.
بر اساس بولتن یادشده، ایران در میان کشورهای عضو اوپک از نظر ظرفیت پالایشی پس از عربستان و ونزوئلا، رتبه سوم را در اختیار دارد.
در این میان، تولید بنزین ایران در سال گذشته میلادی با 2.4 درصد رشد و تولید فرآورده های میان تقطیر (گازوئیل) نیز با 2.3 درصد رشد سالانه بود.